Markowe produkty – czy cena oznacza dobrą jakość?

Konsumenci od zawsze mają dylemat, czy lepiej opłaca im się kupować produkty znanych marek, czy też dużo tańsze, ale niemarkowe alternatywy. Dotyczy to w szczególności odzieży oraz różnorodnych dodatków i akcesoriów. W tym przypadku zasadnicze pytania brzmią następująco: czy cena idzie w parze z jakością wyrobu? A może płacimy wyłącznie za znane logo? Zazwyczaj okazuje się jednak, że oryginalne produkty, takie jak choćby okulary Guess, portfele, torebki czy buty są lepiej wykonane i odznaczają się dłuższą żywotnością. 

Płacimy nie tylko za nazwę firmy czy logo

Markowe produkty to przede wszystkim gwarancja pewnych określonych standardów, co sprawia, że w większości spełniają one oczekiwania nabywców. Tego typu wyroby są przeważnie dużo bardziej trwałe i odznaczają się lepszą jakością wykonania niż ich nieoryginalne zamienniki. Oczywiście nie jest to reguła – w sklepach można bowiem znaleźć wiele produktów zupełnie nieznanych firm, które posiadają takie same właściwości, a niekiedy nawet lepsze.

Ta zasada rzadko jednak sprawdza się w przypadku dodatków do stylizacji – mowa tutaj m.in. o okularach Armani, skórzanych torebkach LV, wełnianych szalach i czapkach, okularach, portfelach Gucci czy sportowych butach Adidas, Nike albo Puma. Są one wykonane w sposób niezwykle staranny (z dbałością o każdy detal) i w większości z wyselekcjonowanych, szlachetnych materiałów.

Dzięki temu robią ogromne wrażenie i pod względem właściwości użytkowych znacznie przewyższają tańsze alternatywy. Ich niewątpliwą zaletą jest długowieczność – mogą bowiem z powodzeniem służyć przez wiele lat. W ten sposób paradoksalnie, mimo wyższej ceny, pozwalają właścicielowi sporo zaoszczędzić w dłuższej perspektywie czasu. 

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × cztery =