Technologia RGB

RGB Technology jest jedną z nowszych opcji, które pojawiły się na rynku reklamowych wyświetlaczy. Jej model działania opiera się podobnym działaniu jakie daje ludzkie oko – analiza optyczna jaką wykonuje pozwala na stworzenie niezwykle szerokiej bazy kolorów w oparciu na zmieszaniu trzech podstawowych odcieni. Stąd też nazwa tego systemu, RGB oznacza Red-Green-Blue. Są to trzy podstawowe kolory, które zmieszane ze sobą stworzyć mogą wielokrotność tych barw. Obecnie model RGB znajduje swoje zastosowanie głównie jako część ekranów monitorów, telefonów, projektorów czy aparatów cyfrowych. Ogólnie jego przykłady znaleźć można w szeroko rozumianych urządzeniach cyfrowych.

Jednym z częstszych zastosowań RGB są również wyświetlacze reklamowe oraz ekrany czy telebimy. Dlatego też, technologia ta świetnie odnajduje się w świecie reklamy. Wyświetlacz reklamowy zbudowany na podstawie tego systemu wyróżnia się niezwykle naturalną barwą kolorów oraz ich intensywnością. Przez to reklamy na nim widniejące są wyraźne i łatwo zauważalne przez osoby je mijające. Jednak istnieje także możliwość zbytniego przesycenia barw i zbyt dużego przesycenia zróżnicowania kolorów – taki obraz wtedy sprawia wrażenie nienaturalnego i sztucznego.

Niepomiernym plusem technologii RGB jest brak konieczności stosowania odpowiednich filtrów w wyświetlaczach reklamowych, które odpowiedzialne są za nadanie właściwego koloru wyświetlanemu obrazowi. RGB ze względu na ich precyzyjne oddanie nie potrzebuje takich dodatków. Pozwala nam to na szeroki wybór gamy kolorów, jakie możliwe będą do wyświetlania na danym ekranie reklamowym.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × cztery =