Każda firma dba o to, aby jej obsługa klienta działała na jak najwyższym poziomie, czyli przy dostępnych zasobach pozwalała na osiągnięcie maksimum efektów. Można ją skutecznie mierzyć na dwa sposoby. Po pierwsze badając funkcjonowanie zespołu, a po drugie- satysfakcję klienta. Najlepiej jednak połączyć oba podejścia, aby otrzymać obiektywne rezultaty. Mając już wyniki badań, które wskazują, że ten obszar wymaga poprawy, można nad nim popracować, wdrażając odpowiednie narzędzia. Nie brakuje ich na rynku. Które są jednak najbardziej odpowiednie i przydatne?
Aby poprawić jakość obsługi klienta, warto inwestować w nowoczesne narzędzia. Takim przykładem są kampanie IVR, czyli wiadomość głosowa z automatyczną interakcją zwrotną z jej odbiorcą. System pozwala skutecznie wyróżnić komunikat spośród SMS-ów lub e-maili, które otrzymuje potencjalny klient. Co więcej, komunikat głosowy jest lepiej zapamiętywany niż komunikaty tekstowe. Połączenie VMS z IVR pozwala na dwukierunkową komunikację z klientem, bez angażowania konsultantów. Jest to zatem również rozwiązanie korzystne pod względem finansowym, które przynosi zadowolenie klientom, jak i przedsiębiorcom.