Co to jest due diligence?

Due diligence jest jednym z określeń znanych i często używanych na rynku przedsiębiorczym. Pokrótce, jest to złożone badanie, które bada kondycję danej firmy. Zazwyczaj zlecone jest z zewnątrz, na przykład przez inwestora, który interesuje się marką. Dzięki due diligence jest on w stanie sprawdzić czy kupno przedsiębiorstwa jest faktycznie działaniem dla niego korzystnym. Badanie wykonywane jest przez specjalistów oraz odnosi się do kompleksowego skontrowania całej firmy.

Jakie składowe wchodzą w analizę badania due diligence?

Określenie due diligence w Polsce często tłumaczone jest jako „należyta staranność”. Jednakże wciąż angielska wersja jest tą częściej i chętniej używaną. W trakcie tego badania analizie poddawane są takie elementy przedsiębiorstwa jak: kondycja prawna, finansowa, technologiczna, handlowa oraz podatkowa. Dzięki temu, specjalista sprawnie potrafi określić, co należy do mocnych stron firmy, a co do słabych.

Mimo tego, iż w dużej części przypadków badanie zleca inwestor zainteresowany kupnem, występują również przypadki, w których wychodzi to od sprzedawanego przedsiębiorstwa (na przykład jako pomoc w wycenie). Warto też bliżej się przyjrzeć due diligence prawnym, czyli elemencie analizy odpowiadającej za kondycję prawną. Często to właśnie ten filar wywołuje najwięcej problemów lub nieścisłości.

Aby ułatwić sobie przejście przez cały proces oraz zrozumienie szczegółowego postępowania w trakcie due diligence, dobrze jest zatrudnić profesjonalnego prawnika. Na terenie Wielkopolski istnieje jeden z najbardziej rozbudowanych rynków w tej dziedzinie. Toteż doświadczona i polecana kancelaria prawna w Poznaniu będzie potencjalnie dobrym wyborem.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

12 + 3 =