W większości pojazdów osobowych dochodzi do awarii podobnych podzespołów. Padają głównie łożyska, alternatory, akumulatory i tym podobne. Oznacza to, że jeśli zgromadzimy w serwisie odpowiednią ilość takich części do różnych aut, będzie możliwość dokonywania dużej ilości napraw na miejscu. Nawet jeśli nie będzie dało się usterki zreperować od razu, to czas znacznie się skróci, jeśli nie będziemy musieli zamawiać elementów od producenta. Sprawdzamy co przyda się w każdym zakładzie mechaniki pojazdowej.
Bardzo częstym przypadkiem są awarie łożyska piast kół. Każdy kierowca zna tą nieprzyjemną sytuację, gdy w miarę zwiększania prędkości narasta w kabinie głośne szuranie lub wycie. Oznacza to niechybnie zużyte łożysko toczne jednej z piast, które powinno się jak najszybciej wymienić. Jazda z taką wadą może po pewnym czasie doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji, takich jak powstanie nadmiernego luzu i trudności z utrzymaniem toru jazdy na drodze. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do urwania się koła.
Chcąc mieć zawsze czynny warsztat, nie możemy pozwolić sobie na awarie sprzętu wykorzystywanego do napraw. Dlatego też należy mieć takie rzeczy jak olej hydrauliczny, stosowany w podnośnikach kolumnowych. Przydadzą się także zapasowe motoreduktory, napędzające różne urządzenia, jak choćby pompę albo prasę hydrauliczną. Więcej na ich temat możemy przeczytać tutaj: http://www.nemra.pl/oferta/motoreduktory/. Posiadanie kompletu zapasowych podzespołów pozwoli zaradzić awarii w kilka chwil.