Jakie formy przeprowadzania badań wchodzą w ramy analizy user experience?

Zgodnie z ideą human-center design podstawą stworzenia trafionego produktu jest dogłębne zrozumienie potrzeb jego odbiorcy. Narzędziem z którego korzystają nowoczesne firmy jest analiza user experience, której istotą są badania użytkownika. Pojęcie odnosi się to do dziedziny projektowania ux (ang. ux design). Jej celem jest sprawienie, aby końcowe wrażenie użytkownika po kontakcie z naszym produktem czy usługą było pozytywne. 

Jak wyglądają badania użytkownika?

Badanie User Experience możemy przeprowadzić samodzielnie lub zlecić wykonanie zewnętrznej firmie. Mogą się odbywać w formie obserwacji czy wywiadów pogłębionych. Popularną metodą weryfikowania pomysłów jest ich wizualizacja przy pomocy prototypu a następnie przedstawianie ich badanym, np. w formie testów A/B. Takie testy można przeprowadzić zdalnie, co znacznie usprawnia proces. Inną nowoczesną metodą jest eyetracking, czyli śledzenie ruchu gałek ocznych badanego w trakcie korzystania ze strony. 

Współczesny świat sprawia, że konkurujemy z innymi przedsiębiorstwami na rynku globalnym. Dbanie o pozytywne doświadczenia użytkownika stało się podstawą. Nawet jeśli nasza firma jest niewielka a fundusze ograniczone możemy przeprowadzić proste badania i zdobyć cenną wiedzę. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie zaplanowanie badań, dobranie ich metody i użytkowników, określenie jasnego celu. Dlaczego warto zadbać o pozytywne user experience? Odpowiedź jest prosta: przekłada się to na wyższe zyski, tworzenie relacji z klientem i buduje naszą pozycję profesjonalisty na rynku.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

16 − 2 =