Biznes i usługi

Praktyczne rozwiązania wykorzystywane w sklepach i restauracjach

Praktyczne rozwiązania wykorzystywane w sklepach i restauracjach
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Nowoczesny punkt handlowy musi zapewniać obsługę klienta na najwyższym poziomie. Dlatego ważne jest, aby skutecznie zarządzać wszystkimi zadaniami sklepu. Systemy POS (Point of Sale) to oprogramowanie wspierające sprzedaż towarów i usług oraz obsługę klienta. 

Czym powinien charakteryzować się dobry program do zarządzania sprzedażą w sklepie detalicznym?

Systemy sprzedaży detalicznej posiadają zazwyczaj rozbudowane opcje konfiguracyjne. Pozwala to dopasować możliwości oprogramowania do pracy w różnych branżach. Systemy do sklepów odzieżowych doskonale sprawdzą się również w sklepach spożywczych czy motoryzacyjnych. Jednocześnie program powinien być w miarę prosty i łatwy w obsłudze. System powinien umożliwiać automatyzację wielu czynności: prowadzenie ewidencji dokumentów zakupu, wystawianie dokumentów sprzedaży, przygotowanie zamówień, kontrolowanie stanów magazynowych, generowanie raportów kasowych. Możliwość sprzedaży w różnych walutach, udzielanie rabatów czy obsługa kart lojalnościowych powinna znaleźć się w funkcjach programu. Integracja z urządzeniami fiskalnymi, z modułem doładowań GSM, z aplikacjami magazynowymi to również niezbędne rozwiązania. Interfejs użytkownika musi być w pełni dostosowany do ekranów dotykowych – daje to szansę na jeszcze większe usprawnienie procesu sprzedaży. 

Systemy wyspecjalizowane, czyli narzędzia do pracy w lokalu gastronomicznym.

Oprogramowanie dla gastronomii, oprócz wszystkich funkcji związanych ze sprzedażą, zawiera moduły usprawniające obsługę klienta. Tradycyjne menu zastępuje tablet w ręku kelnera, który wsparty rozbudowanym i czytelnym mobilnym menu, może rzeczowo odpowiadać na dociekliwe pytania gości. Przyjęte zamówienie przy stoliku może być w tym samym momencie przesłane do kuchni, gdzie bezzwłocznie nastąpi jego realizacja. Zastosowanie zintegrowanych z programem ekranów dotykowych umożliwia klientowi na sali osobiste składanie zamówień i przesyłanie ich bezpośrednio do kuchni, co jeszcze bardziej skraca czas oczekiwania na posiłek.

Oprogramowanie wykorzystywane w sklepach i restauracjach przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności. Wprowadzanie elementów samoobsługi umożliwia redukcję zatrudnienia i zmniejszenie kosztów. Zarządzanie programem lojalnościowym pozwala na przeprowadzanie akcji marketingowych i polepszanie relacji z klientami. Programy stosowane w lokalach handlowych i gastronomicznych pozwalają na rzetelną analizę dotychczasowej działalności i planowanie kierunków rozwoju.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*