W starszych samochodach niejednokrotnie spotykamy się z problemami dotyczącymi systemu wentylacji wnętrza. Jest to wbrew pozorom sytuacja groźna, ponieważ brak dobrego przewietrzania wnętrza sprzyja spadkowi koncentracji. W okresie zimowym, a także podczas dużej wilgotności (np. jazda w ulewnym deszczu), brak sprawnie działającej dmuchawy będzie powodował bardzo intensywne parowanie szyb i w konsekwencji zmniejszanie widoczności. Powyższa sytuacja może doprowadzić do wypadku, dlatego też kłopoty z nawiewem powinny być jak najszybciej zdiagnozowane i naprawione.
Jedną z najpopularniejszych usterek dmuchawy, zwłaszcza w starych samochodach, jest praca nawiewu jedynie na najszybszej prędkości. W ten sposób można kontynuować jazdę awaryjnie, ponieważ w razie potrzeby możemy odparować szyby czy przewietrzyć wnętrze. Jednak nawiew w tym trybie pracuje wybitnie głośno i będziemy mieć tendencję do jego wyłączania, co może zagrozić dobrej koncentracji. Zazwyczaj awaria ta związana jest z rezystorem dmuchawy, który uległ przepaleniu. Wymiana elementu na nowy rozwiąże problem całkowicie.
Inną częstą usterką jest awaria regulacji kierunku wypływu powietrza. Jeżeli kierunek pozostał na ustawieniu innym niż nawiew na przednią szybę, nie będziemy mogli usunąć z niej pary w razie potrzeby. Zazwyczaj kłopotem jest zerwanie cięgna, które łączy pokrętło sterujące z mechanizmem klapek. Jego wymiana możliwa jest po rozebraniu zespołu dmuchawy, dlatego zaleca się udanie z tą usterką do dobrego warsztatu.