Ekspozycja towarów na półkach sklepowych to proces eksponowania towarów w sposób optymalizujący ich widoczność dla klientów. Aby to zrobić, detaliści wykorzystują kilka różnych rodzajów technik merchandisingu, w tym:
Mocowania i wyświetlacze
Te elementy pomagają klientom zidentyfikować konkretne marki lub kategorie na pierwszy rzut oka. Pomagają również uporządkować produkty i zwiększyć sprzedaż poprzez zwiększenie prawdopodobieństwa, że kupujący kupią coś, czego nie wiedzieli, że chcą.
Wyposażenie specjalne
Jest to wyposażenie przeznaczone do sprzedaży określonych rodzajów towarów, takich jak produkty sezonowe lub towary o wysokich cenach, których nie można umieścić na półkach z innymi towarami. Do urządzeń specjalistycznych można zaliczyć stojaki na ubrania, ekspozytory w punktach sprzedaży (POP) i zaślepki. Więcej o tego typu rozwiązaniach będzie można się dowiedzieć choćby pod następującym adresem https://corpos.pl/ekspozytory-reklamowe-naladowe/.
Oznakowanie
Oznakowanie obejmuje znaki i banery podkreślające specjalne cechy artykułu lub jego cenę, gadżety do półek oraz znaki umieszczone w pobliżu samej ekspozycji. Znaki mogą być statyczne (czyli nie poruszają się) lub dynamiczne (czyli zmieniają się regularnie).