Program lojalnościowy jest wdrażane w celu zbudowania długotrwałej relacji firmy z klientami. Najczęściej jego stworzenie zaczyna się od wykreowania koncepcji. Później następuje jego obsługa, która jest zakończona rozdaniem nagród. Bez wątpienia, przygotowując taką akcję marketingową, należy zająć się nią kompleksowo, albo zaufać firmom z wieloletnim doświadczeniem w tego typu działaniach, np.: https://www.programylojalnosciowe.com.pl.
Na rynku istnieje kilka kategorii programów lojalnościowych, wśród nich są m.in.: dedykowane dla kanału dystrybucji – B2B, przeznaczone dla klienta docelowego – B2C, a także pracownicze – ukierunkowane na pracowników innych działów, bądź też grupy sprzedażowe. Choć są one podobne, to jednak za każdym razem należy precyzyjnie określić grupę docelową, dopasować ofertę dla klienta i zrealizować plan trzymając się najwyższych standardów. Dobrze przeprowadzony program lojalnościowy stanie się długofalowym i niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym.