Aby zacząć przyciągać klientów i potrafić ich zatrzymywać, warto obrać prawidłową strategię swojego e-sklepu. Branża e-commerce jest bardzo wymagająca i dynamiczna. Przedsiębiorcy, którzy nie będą za nią nadążać – zginą w morzu konkurencji.
Nie ma znaczenia, czy posiada się jeden z najlepszych produktów w swojej branży czy też najlepszą obsługę klienta – jeśli projekt strony jest kiepski, obecność sklepu w internecie jest skazana na niepowodzenie. Według badań, aż 93% kupujących uważa wygląd sklepu internetowego za najważniejszy czynnik przy dokonywaniu zakupu. Ten, który posiada przestarzały interfejs i kiepskiej jakości grafikę – nie wzbudza zaufania klientów. Aby stworzyć rentowny sklep online, warto zatrudnić firmę lub osobą, projektującą strony www. Można również rozważyć wykorzystanie gotowego szablonu. W sieci dostępne są tysiące przyciągających wzrok, nowoczesnych szablonów przeznaczonych dla branży e-commerce.
Przeładowanie zakładki typu „O nas” zbyt wieloma informacjami może być przytłaczające dla odwiedzających witrynę. Niektóre nowoczesne sklepy internetowe stawiają na szybkie przekazanie ważnych treści – danych kontaktowych i krótkiego, rzeczowego opisu sklepu lub oferowanej usługi. Zbyt wiele informacji może po prostu znudzić odwiedzających. Warto, aby w treści wplecione zostały słowa kluczowe, które pomogą w pozycjonowaniu witryny internetowej. Zlecając lub tworząc samodzielnie opis, należy spojrzeć na niego z perspektywy klienta – co chciałby naprawdę w nim przeczytać?
Żaden sklep internetowy nie może istnieć bez opcji płatności internetowej. Właściciel powinien zwrócić szczególną uwagę na szeroką gamę popularnych opcji płatności dla swoich klientów, aby zawsze mogli łatwo dokonać zakupu. System PayPal króluje jako rozwiązanie polegające na wprowadzaniu płatności bezpośrednich, ale istnieją również inne popularne opcje, które należy wziąć pod uwagę. Zawsze warto proponować płatność za pobraniem – duża rzesza klientów wybiera tego typu opcję, uważając ją za bezpieczniejszą.
Z pewnością jest to skuteczny sposób na kontakt z wieloma potencjalnymi klientami. To co istotne – można zrobić to w kreatywny i zabawny sposób. Reklama w social media może być czymkolwiek, począwszy od prostego posta na Facebooku, a skończywszy na reklamie w stylu storytelling na Instagramie. Jeśli nie jest się biegłym w marketingu internetowym, warto zlecić to zadanie specjalistom z branży. Można korzystać z narzędzi takich jak Google Analytics, służących, między innymi do śledzenia kanałów, z których najczęściej korzystają klienci docelowi.
Prowadzenie bloga tematycznego jest okazją do wygenerowania większego ruchu w sklepie. Wpisy zawierające słowa kluczowe SEO i posiadające jednocześnie bardzo przydatne informacje, mogą mieć wpływ na pozycjonowanie. Ważne, aby treści były bogate merytorycznie i naprawdę ciekawe dla czytelnika. Teksty na bloga można zlecić bezpośrednio copywriterom albo znaleźć inne rozwiązanie jakim jest agencja SEO. Firma pozycjonująca, przed przystąpieniem do pracy, wykona szczegółowy audyt i stwierdzi, co w konkretnym przypadku będzie konieczne do wykonania i zajmie się szeregiem innych spraw z jakimi się wiążę optymalizacja strony.
Sklep internetowy musi generować ruch. Optymalizacja strony jest kluczem do rentowności sprzedaży internetowej. Włączając słowa kluczowe SEO do tytułów i opisów produktów, Strona ma wyższą pozycję w rankingu w wynikach wyszukiwania. Zwiększona widoczność jest kluczowym elementem dla większych odwiedzin witryny i większej liczby konwersji. Jeśli nie ma się pewności, jak znaleźć słowa kluczowe przyjazne dla SEO lub jak włączyć je do sklepu, warto skorzystać z oferty agencji iCEA, która posiada doświadczenie w pozycjonowaniu zarówno wielkich firm, jak i średnich przedsiębiorstw. Tej rangi agencja SEM/SEO posiada również doświadczenie w prowadzeniu wielomilionowych kampanii, a cały proces pozycjonowania przekazuje swoim klientom w czytelny sposób. Niedoświadczona agencja SEM/SEO, jeżeli przeprowadzi audyt i analizę, prawdopodobnie nie wyciągnie wniosków na tyle dostatecznych, aby faktycznie zagwarantować Ci sukces. Tylko agencja SEM/SEO zajmująca miejsce w ścisłej czołówce tak naprawdę zna rynek i jest zaznajomiona z technikami i wachlarzem możliwości bezpośrednio oddziałujących na Twój wizerunek (Twojej działalności), w niedalekiej przyszłości.
Dostępność wersji mobilnej – ważny filar działania sklepów internetowych. W ubiegłym roku zakupy wykonane z poziomu urządzeń mobilnych, stanowiły prawie 1/3 zakupów online. Liczba ta ciągle rośnie. Wraz z rosnącym wykorzystaniem telefonów i tabletów do zakupów online, sprzedawcy muszą zadbać o to, by ich wygląd witryny był przyjazny dla urządzeń mobilnych, aby kupujący mogli robić zakupy, bez względu na to, z jakiego urządzenia korzystają.
Sprzedawcy zorientowani na technologię mogą sprawdzić wymagania systemu operacyjnego, aby upewnić się, że ich witryna jest responsywna. Właściciele e sklepów mogą również korzystać z szablonów projektów sklepów internetowych, które już są przystosowane do urządzeń przenośnych, aby ich witryna była wyświetlana na małych ekranach, bez żadnych trudności. Korzystając z szablonu sklepu internetowego, należy w takim wypadku postawić na projekty pionowe. To pozwoli użytkownikom na łatwiejsze przewijanie treści i asortymentu sklepu.
Audyt SEO strony jest pierwszym krokiem na drodze poprawy wizerunku internetowej działalności. Mając przed oczami dane, które doskonale obrazują niesnaski, z którymi zmaga się Twoja witryna, agencja doskonale zdaje sobie sprawę, od czego powinniście zacząć. Taki audyt SEO strony, to kompendium wiedzy pozwalające na operacjonalizację i budowanie strategii marketingowej, która w naturalny sposób zwiększać będzie naszą widoczność w sieci. Nie zwlekaj więc i pozwól sobie na sukces. Wykonując audyt seo strony firmy, nie poniesiesz kosztów, gdyż większość firm oferuje go za darmo! Nawet w szerszej perspektywie czasu nie kosztuje to majątku, a korzyści z tego płynące są potężne i odczuwalne.