Siłownia dla początkujących – od czego zacząć?

Początki na siłowni bywają naprawdę trudne. Nabieranie masy i mięśni to długotrwały i żmudny proces, dlatego wiele osób rezygnuje już na samym początku. Oprócz wysiłku trzeba tu włożyć naprawdę wiele cierpliwości i wyrzeczeń. Jak rozpocząć swoją przygodę z siłownią? 

Odpowiednie nastawienie 

Siłownia nie polega tylko na ćwiczeniu raz na miesiąc. W celu uzyskania odpowiedniej muskulatury trzeba co najmniej trzech treningów tygodniowo. Może być ich więcej, ale należy uważać, żeby się nie przeciążyć. Regularne ćwiczenia na początku pomogą wyrobić sobie istotne nawyki. Nabranie masy wymaga też wyrzeczeń poza siłownią. Bardzo ważna jest dieta, która powinna opierać się na białku i węglowodanach. Trzeba również jeść sporo warzyw, bogatych w witaminy i minerały. Należy ograniczyć spożywanie słodkich napojów oraz słonych przekąsek. 

Porady dotyczące ćwiczeń

Bardzo ważny jest też odpowiedni dobór ćwiczeń. Na siłowni znajduje się mnóstwo przyrządów, które można wykorzystać na różne sposoby. Pomóc w tym może nam trener personalny Kraków natomiast to miasto, gdzie działa wielu specjalistów w tym fachy. Dobierze on dla nas także dietę czy suplementy. Uważać należy szczególnie z tymi drugimi, gdzie przyda się odpowiednie porcjowanie. Porady dotyczące rozplanowania ćwiczeń można znaleźć również w Internecie. Wiele kanałów można znaleźć na platformach internetowych, gdzie mnóstwo filmów poświęconych jest właśnie początkującym. 

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

20 − siedem =