Bezpieczeństwo, opierające się o kontrolę dostępu oraz optymalizowanie różnego rodzaju procesów, wykorzystując do tego rejestrację czasu pracy to obszary istotne nie tylko w firmach czy instytucjach bankowych, ale także w biurach i urzędach. Wdrażając system bibinet w tego typu placówkach można zagwarantować pracownikom skuteczną ochronę, zabezpieczyć wszelkie wrażliwe dane oraz zwiększyć wydajność każdej zatrudnionej osoby. Rozwiązane to jest niezwykle elastyczne – sprawdzi się zarówno w niewielkich biurach lub magistratach w małych miejscowościach, jak i w największych instytucjach, starostwach powiatowych, urzędach skarbowych czy wojewódzkich.
Niezawodny system bibinet, za pomocą którego może być prowadzona kontrola dostępu w biurach i urzędach, pozwala na wygodne śledzenie każdego wejścia i wyjścia do budynku lub jego określonych obszarów. Znacznie podnosi to bezpieczeństwo nie tylko pracowników, ale również wszelkich danych i materiałów. System składa się z czytników podłączonych do komputera i transponderów w postaci kart plastikowych lub breloczków, które zbliża się do czytnika.
To niezwykle praktyczne rozwiązanie, które nie wymaga kontaktu z drugim człowiekiem, wpisywania się na listy czy zapamiętywania kodów dostępu. Jest niezwykle szybkie i wygodne w obsłudze. Rejestratory mogą automatycznie przełączać się o określonej godzinie na zapisywanie wejść lub wyjść. Są przystosowane do tego, by niezależnie rejestrować wyjścia służbowe i socjalne. Nic nie stoi na przeszkodzie, by obsługiwały nawet znacznie oddalone od siebie lokalizacje – inne wydziały czy różne biura urzędu.
Dzięki systemowi bibinet ma się całkowita pewność, że w określonych strefach przebywają jedynie upoważnione do tego osoby. Technologia ta świetnie sprawdza się zwłaszcza w dużych placówkach, gdzie trudno zapanować dokładnie nad wszystkimi obszarami budynku. Nie trzeba inwestować w dodatkową ochronę w postaci monitoringu czy stróżów. Kontrola odbywa się zdalnie, przy pomocy nowoczesnego, niezawodnego systemu.
System, obejmujący czytniki i rejestratory można również zaprojektować w taki sposób, by pozwalał w czasie rzeczywistym monitorować obecności i nieobecności pracowników. Kontrola nad godzinami pracy gwarantuje zwiększenie wydajności zatrudnionych w urzędzie osób, co przekłada się na lepszą obsługę wszystkich klientów oraz przyspiesza wiele procesów. System generuje również przydatne raporty, na podstawie których można ocenić pracę każdej osoby.