Bardzo często spotykamy się z pytaniem, czym jest SEO? To akronim oznaczający optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Jest to proces optymalizacji witryny w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Musisz przeprowadzić audyt SEO strony internetowej przed wykonaniem jakichkolwiek prac SEO na swojej stronie, w przeciwnym razie nie będziesz w stanie wiedzieć, gdzie Twoja witryna nie spełnia oczekiwań i co należy zrobić. Może to jednak nie jest takie proste, bowiem jak powiedzieliśmy w pierwszym staniu, niewiele osób, w tym prawdopodobnie i Ty, nie wiedzą czym jest SEO? Prawda?
Audyt SEO strony internetowej może pomóc Ci określić, gdzie masz możliwości poprawy, jakie treści wymagają aktualizacji i które słowa kluczowe najlepiej pasują do Twojej firmy.
Dlaczego potrzebny jest Ci audyt SEO strony internetowej?
Takowy audyt strony pomaga zidentyfikować możliwości poprawy, jakie treści należy zaktualizować, które słowa kluczowe najlepiej pasują do Twojej firmy i nie tylko.
Po raz ostatni celem utrwalenia, czym jest SEO? Search Engine Optimization to proces, który pomaga stronom internetowym w rankingu wyżej w wyszukiwarkach. Obejmuje pozycjonowanie na stronie (on-site) i poza nią (off-site).
Pozycjonowanie on-page (site) odnosi się do treści witryny, podczas gdy pozycjonowanie poza stroną odnosi się do budowania linków zwrotnych, marketingu w mediach społecznościowych i innych działań poza witryną.
5 filarów SEO to:
1) Budowanie silnej nazwy domeny
2) Optymalizacja zawartości witryny
3) Zapewnienie odpowiedniej treści dla określonych słów kluczowych
4) Uzyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych
5) Korzystanie z metatagów
W tej sekcji wymienimy wskazówki dotyczące pisania SEO dla autorów i copywriterów. Dostarczymy Ci również kilka wskazówek dotyczących optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, jak poprawić pozycję Twojej treści w wyszukiwarkach.
Porady dotyczące pisania SEO dla autorów obejmują:
– Użyj słów kluczowych w tytule i nagłówkach,
– Upewnij się, że Twoje treści są czytelne i wciągające,
– Upewnij się, że masz interesujący akapit wprowadzający,
– Twórz atrakcyjne treści, korzystając z osobistych doświadczeń lub historii,
– Upewnij się, że masz właściwy akapit końcowy.
Google od kilku lat wprowadza zmiany w swoim algorytmie. Niektóre z tych zmian były bardziej znaczące niż inne. W 2018 r. Google wprowadził zmianę, która wpłynęłaby na sposób, w jaki ludzie używają linków zwrotnych swojej witryny do rankingu słów kluczowych.
Najlepszym sposobem na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek jest przeprowadzenie audytu witryny i określenie, co robi dobrze, a co nie. Pomoże Ci to dowiedzieć się, na jakich treściach powinieneś się skoncentrować i gdzie powinieneś spędzać czas w swojej witrynie.