Najczęstsze objawy zużycia zawieszenia pneumatycznego?

W nowoczesnych samochodach osobowych powszechnie montowane jest zawieszenie pneumatyczne. Gwarantuje ono bowiem doskonałą przyczepność kół do podłoża, a także niwelowanie nieprzyjemnych wstrząsów w trakcie poruszania się po nierównej nawierzchni. Niestety na skutek codziennej eksploatacji taki system może ulec awarii. Przeważnie zachodzi wówczas konieczność wymiany uszkodzonego elementu na nowy model. 

Miechy są wyjątkowo podatne na usterki

W większości pojazdów zawieszenie pneumatyczne działa prawidłowo przez około 10 lat nieustannego użytkowania, ewentualnie 200 000 kilometrów przebiegu. Czasami jednak psuje się przed upływem tego terminu. Kluczowym objawem jest zaskakująco powolne podnoszenie się samochodu po długim postoju. Pozostałe istotne symptomy to świecąca się stale kontrolka na desce rozdzielczej, nieprzyjemne dla ucha syczenie spowodowane ulatniającym się powietrzem, wyraźnie widoczne obniżenie tylnej osi, ocieranie kół o nadkola podczas jazdy. Całkowite zakleszczenie kół skutkuje unieruchomieniem auta czy źle funkcjonująca regulacja zawieszenia. Zazwyczaj winne okazują się poduszkowe miechy gumowe, które poprzez pęknięcie prowadzą do rozszczelnienia całego układu. Jeśli np. posiadamy samochód Audi A6, to nowe miechy do niego kupimy w tym sklepie internetowym: https://thomasmarkt.com/miech-poduszka-zawieszenia/56-audi-a6-c6-4f-nowy-miech-poduszka-zawieszenia-pneumatycznego-tyl-4f0616001j.html.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

szesnaście − 7 =