Ekspozycja towarów na półkach sklepowych to proces eksponowania towarów w sposób optymalizujący ich widoczność dla klientów. Aby to zrobić, detaliści wykorzystują kilka różnych rodzajów technik merchandisingu, w tym:
Te elementy pomagają klientom zidentyfikować konkretne marki lub kategorie na pierwszy rzut oka. Pomagają również uporządkować produkty i zwiększyć sprzedaż poprzez zwiększenie prawdopodobieństwa, że kupujący kupią coś, czego nie wiedzieli, że chcą.
Jest to wyposażenie przeznaczone do sprzedaży określonych rodzajów towarów, takich jak produkty sezonowe lub towary o wysokich cenach, których nie można umieścić na półkach z innymi towarami. Do urządzeń specjalistycznych można zaliczyć stojaki na ubrania, ekspozytory w punktach sprzedaży (POP) i zaślepki. Więcej o tego typu rozwiązaniach będzie można się dowiedzieć choćby pod następującym adresem https://corpos.pl/ekspozytory-reklamowe-naladowe/.
Oznakowanie obejmuje znaki i banery podkreślające specjalne cechy artykułu lub jego cenę, gadżety do półek oraz znaki umieszczone w pobliżu samej ekspozycji. Znaki mogą być statyczne (czyli nie poruszają się) lub dynamiczne (czyli zmieniają się regularnie).