Jak ćwiczyć, by nie przetrenować organizmu?

W ostatnich latach wysportowana sylwetka i zdrowy tryb życia są niesamowicie pożądane. Szczególnie teraz, w okresie wakacyjnym, gdy zbliża się upragniony wypoczynek na plaży, siłownie przeżywają oblężenie, a parki pełne są osób uprawiających jogging. Musimy jednak pamiętać, że jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę ze sportem, powinniśmy wybrać trening dla początkujących.

W klubach fitness doradzi nam w tym profesjonalna kadra trenerska, ale ćwicząc samemu w domu, możemy narazić się na kontuzje. Podejmowanie aktywności musi być stopniowe, nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę. Chcąc rozpocząć przygodę z bieganiem, zacznijmy od 2-3 km lekkim truchtem, natomiast wykonując ćwiczenia kardio w domu, na początek stosujmy małe ilości powtórzeń, które będziemy zwiększać z każdym kolejnym treningiem.

Internetowy trener

Niestety mało kogo stać na regularne ćwiczenia pod okiem fachowca, ale w sieci swoje kanały w social mediach mają trenerki fitness i propagatorzy zdrowego odżywiania. Warto skorzystać z ich rad, ponieważ wśród swoich propozycji zazwyczaj mają ofertę skierowaną do osób początkujących i zaawansowanych, co da nam możliwość dobrania odpowiedniego dla siebie poziomu trudności. Zanim wybierzemy się na siłownie lub zorganizujemy odpowiedni sprzęt do ćwiczeń siłowych w domu, dobrze jest skorzystać z kalkulatora ciężaru maksymalnego takiego jak ten, który jest dostępny na https://mindyourbody.pl/kalkulatory/one-rep-max/. Dzięki niemu poznamy swoje ograniczenia i nie przesadzimy ze zbyt dużym obciążeniem, a nasz trening stanie efektywniejszy i bezpieczniejszy.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

osiemnaście + trzynaście =